Seilsamling web

Seilsamling 2020

Hvitsten Seilforening arrangerer også i år Seilsamling 30.06.2020 – 02.07.2020.

Det kreves ingen forkunnskaper om seiling, og deltakerne benytter klubbens joller, kajakker, andunge og brett/SUP. Seilsamlingen er et tilbud både til barn og ungdom som har seilt tidligere og for dem som ønsker å prøve dette for første gang. Det blir også bading, lek, krabbefiske og mye annen moro. Alle får lov å prøve seg i jolle, kajakk, SUP, brett og andunge. Alt i trygge omgivelser med god støtte fra trenerne.

Sted: Området omkring Sjøbodene, Fjordveien 1, 1545 Hvitsten. Tid: tirsdag 30. juni til torsdag 2. juli kl. 9-16.

Programmet blir litt anderledes i år pga. koronasituationen. Det settes opp 7 små grupper for å unngå at det samles for mange mennesker. Maks fire seilere og én instruktør per gruppe. Maksimum antall deltakere er 28, og det blir uten foreldre i år som vi ellers har tradisjon for, bortsett fra frivillige strandvakter og følgebåt.

OM KORONASITUASJONEN: Vi forholder oss alltid til de retningslinjene Helsedirektoratet og Norges Seilforbund kommer med. Dette vil medføre en litt annerledes seilsamling for 2020, og vi prøver å løser det på best mulig måte. Informasjon om eventuelle endringer kommer fortløpende. Det viktigste nå er at vi får seile!

Om retningslinjene endrer seg tilpasser vi Seilsamlingen.

Praktisk info: Barn som deltar må være fylt 8 år og kunne svømme. Flytevest er påbudt til enhver tid på brygger og i båt. Det er lov å bade uten vest når det er under tilsyn av trenere.

Medbring: Vannflaske/drikke, solkrem, matpakke til lunsj, badetøy, håndkle, ekstra seiltøy og tørt skift. Ha også med regntøy, klær til vindfulle og kalde dager. Et lag ulltøy er ikke dumt å ha med, selv om det er sommer. Seiltøy kan være våtdrakt, badeshorts, UV-genser, T-skjorte, treningstrøye, vindjakke, regnbukse, neoprensko, joggesko som tåler å bli våte, crocs, gummistøvler.

Deltakerne vil bli inndelt i grupper, alt etter alder og ferdighet. Hvilken gruppe de påmeldte deltakerne er i, og annen informasjon vil bli opplyst 1 – 2 uker før seilsamlingen.

Den yngste gruppen vil primært få opplæring i å seile optimistjolle. Blir det forhold vil det også bli anledning til å prøve både padling, SUP (Stand up padling) og seilbrett.

Vi tar forbehold om at grupper og program kan endres ved restriksjoner fra myndighetene.

Ha det gøy på og i vannet sammen med gamle og nye venner er målet.

Påmelding: Påmelding og spørsmål til jolle@hvitstenseilforening.no senest 15. juni. Pris: 900,- per deltaker.

Plassbegrensning i år max. 28 deltakere på dette veldig populære og altid fulltegnede arrangement. Medlemmer av Hvitsten Seilforening prioriteres.

Innbetaling til konto 0539 69 73881 eller Vipps 18095 senest 20. juni etter bekreftelse av plass.

Påmeldingsinformasjon via email

Navn og fødselsår deltaker(e):

Adresse:

Navn på foresatte:

Telefon foresatte:

E-post foresatte:

Andre relevante opplysninger (sykdommer, allergier, andre forhold)

Ytterligere informasjon om Hvitsten Seilforening finner du på våre hjemmesider: www.hvitstenseilforening.no

Er det noe du noe du lurer på, ta gjerne kontakt med Kaja Strand Karlsen tlf: 905 90 610 eller Jens Henrik Rasmussen tlf: 411 46 575, eller mail: jolle@hvitstenseilforening.no

SEES PÅ SJØEN!

Del innlegget