Windsurfing

Hvitsten egner seg godt til seilbrett. Det er ofte mye og stabil vind. Vindforholdene gir utfordringer for de fleste nivåer av brettseilere. Brettseiling passer for alle aldre. Det gir en følelse av ufarlig spenning uansett nivå. Det er ikke vanskeligere enn å lære å sykle.

Det er bra både mentalt og fysisk. Brettseiling er bekymringsfjerner, balansetrening og bademoro. Du kobler ut det meste når du seiler.
Det fine at du kan utvikle ferdigheter fra dagen du mestrer balanse og til du behersker seiling i hard vind og bølger med trapes.

På 80 tallet var det mange på brett i Hvitsten. Så mange at det ble et problem for nyttetrafikk. På mange måter ble nybegynnerinteresse ødelagt pga utvikling av brett. Brettene ble mindre og mindre og krevet større og større ferdigheter og ikke minst – vindstyrke som sjelden var tilfelle i vårt område.

Nå er det igjen brett som egner seg for flere vindstyrker og ulike ferdighetsnivåer. Du trenger ikke flere brett for å ha det gøy. Vi har alle typer vind i Hvitsten. Du kan gå ut syd for sjøboden på nordavind og nord mot stranden ved sønnavind. Helt idiellt!

Kurs i windsurfing
For å ta kurs må du være medlem i Hvitsten Seilforening.

Vi kommer til arrangerer kurs etter behov og etterspørsel og legger opp til å holde noen helgekurs eller kurs i ukedagene. Prisen for et 2.dagers kurs er Kr.1.700,- for voksene  og Kr 1000,- for ungdom 14 til til 18.år.
Kurset inkluderer lån av surfbrett  og følgebåt. Våtdrakt og våtsko må du ha selv, men vi har litt utlån her også.
Hvis du ønsker kurs er det bare å sende en mail til surf@hvitstenseilforening.no

Neste mulige kurs
Holder kurs helgen 22/23 august 2020. Det er noen få plasser igjen, så det er første mann/kvinne til mølla

Utstyr.
Vi tilbyr utlån av brett, seil, trapeser og annet som trengs for å nyte deilige timer på sjøen. For å få låne utstyr må du være medlem av seilforeningen og du må ha gjennomgått godkjent opplæring eller ha erfaring med windsurfing, slik at du kan håndtere brett og seil. Veldig kjekt å komme seg tilbake til land på egenhånd.

Lagring av utstyr.
Vi kan også tilby lagring av medlemmenes private utstyr, så langt vi har plass. Prisen for å lagre eget utsyr er kr. 450,- per år

Trening
Vi har felles treninger hver torsdag gjennom hele sesongen fra klokken 18:00. Her møtes erfarene og uerfarene sutfere og deler på kunnskap, tips/triks og ikke minst kaffen