Windsurfing

Hvitsten egner seg godt til seilbrett. Det er ofte mye og stabil vind. Vindforholdene gir utfordringer for de fleste nivåer av brettseilere. Brettseiling passer for alle aldre. Det gir en følelse av ufarlig spenning uansett nivå. Det er ikke vanskeligere enn å lære å sykle.

Det er bra både mentalt og fysisk. Brettseiling er bekymringsfjerner, balansetrening og bademoro. Du kobler ut det meste når du seiler.
Det fine at du kan utvikle ferdigheter fra dagen du mestrer balanse og til du behersker seiling i hard vind og bølger med trapes.

På 80 tallet var det mange på brett i Hvitsten. Så mange at det ble et problem for nyttetrafikk. På mange måter ble nybegynnerinteresse ødelagt pga utvikling av brett. Brettene ble mindre og mindre og krevet større og større ferdigheter og ikke minst – vindstyrke som sjelden var tilfelle i vårt område.

Nå er det igjen brett som egner seg for flere vindstyrker og ulike ferdighetsnivåer. Du trenger ikke flere brett for å ha det gøy. Vi har alle typer vind i Hvitsten. Du kan gå ut syd for sjøboden på nordavind og nord mot stranden ved sønnavind. Helt idiellt! Brette kan du lagre sammen med jollene. Enkelt å rigge og komme seg utpå.

Kurs i windsurfing
Vi arrangerer kurs etter behov og etterspørsel. Vi har avtale med egne kursholdere, som har erfaring med det å holde kurs for nybegynnere og viderekommende. Vi disponerer egen følgebåt, slik at du alltid kommer deg tilbake til start 🙂

Utstyr.
Vi tilbyr utlån av brett, seil, trapeser og annet som trengs for å nyte deilige timer på sjøen. For å få låne utstyr må du være medlem av seilforeningen og du må ha gjennomgått godkjent opplæring eller ha erfaring med windsurfing, slik at du kan håndtere brett og seil. Veldig kjekt å komme seg tilbake til land på egenhånd.

Lagring av utstyr.
Vi kan også tilby lagring av medlemmenes private utstyr, så langt vi har plass. Prisen for å lagre eget utsyr er kr. 450,- per år

Kontaktpersoner Windsurfing
Har du spørsmål om kurs, leie av utstyr eller noe annet du lurer på. Da er det bare å ta kontakt med meg