Seilkurs

Hvitsten Seilforening tilbyr nybegynnerkurs i seiling for barn i optimistjolle. Nybegynnerkurset passer for barn som er fra 8-13 år.
Oppstart: Onsdag 20. mai – kurset varer t.o.m. uke 39, med pause i juli.
Her kan seileren også få erfaringer med SUP, kajakk og fevajolle. Seiling er en fantastisk måte å være ute på sjøen, og dermed lære om havet og viktigheten av å bevare havet rent. Vi inkluderer kunnskap om havet og miljø.

Sted: Hvitsten Seilforening, Sjøboden, Fjordveien 1, 1545 Hvitsten.
 Kurs: onsdag og søndag

OM KORONASITUASJONEN: Vi forholder oss alltid til de retningslinjene Helsedirektoratet og Norges Seilforbund kommer med. Dette vil medføre en litt annerledes seilsesong for 2020, og vi prøver å løser det på best mulig måte. Informasjon om eventuelle endringer kommer fortløpende. Det viktigste nå er at vi får seile!

Det settes opp to grupper hver dag for å unngå at det samles for mange mennesker. Maks fire seilere per gruppe.
Første gruppe seiler onsdag fra 16:30 – 18:30 og søndag fra 15:00 – 17:00

Andre gruppe seiler onsdag fra 17:30 – 19:30 og søndag fra 16:00 – 18:00

Kurset vil starte med optimistjolleseiling. Både fordi dette er en flott jolle å starte nybegynner seiling med, men også fordi denne legger best til rette for de retningslinjene Helsedirektoratet og Norges seilforbund har per dags dato. Etterhvert som retningslinjene endrer seg tilpasser vi kurset.

Barn som deltar må være fylt 8 år og kunne svømme. Bruk av vest er påbudt, (kan evt. lånes i seilforeningen) våtdrakt, hansker, egnede sko f.eks. neoprensko, lue, drikkeflaske med innhold, håndkle og skiftetøy.
Kan være lurt med solbriller, caps og solkrem.

Kurset koster 800,- og innbetales til konto: 0539 69 73881eller vipps 18095.

Påmelding sendes til: jolle@hvitstenseilforening.no

page1image10041408

med: Navn/Alder/Navn foresatte/Tlf foresatte/Mail foresatte.

Hvis seileren ikke er medlem fra før blir man automatisk innmeldt som førsteårsmedlem uten ekstra kostnader.

Vi tar forbehold om at kurstidspunkt og grupper kan endres ved restriksjoner fra myndighetene.

Ytterligere informasjon om Hvitsten Seilforening finner du på våre hjemmesider: www.hvitstenseilforening.no
Er det noe du noe du lurer på, ta gjerne kontakt med Sverre Skibenes tlf: 901 76 201 eller Jens Henrik Rasmussen tlf: 411 46 575, eller mail: jolle@hvitstenseilforening.no

Del innlegget